top of page

Recykling treści - wykorzystaj potencjał contentu ponownie!

Wymyślanie ciągle nowych treści potrafi być wymagające i czasochłonne. A co jeśli można wykorzystać stworzone już treści jeszcze raz?

Recykling treści to ponowne wykorzystanie stworzonych już treści, jednak w nieco zmienionej formie. Warto pamiętać, że nie jest to ciągłe publikowanie dokładnie tego samego, a tworzenie czegoś nowego na podstawie stworzonych już treści.


Dzięki recyklingowi contentu możesz trafić do szerszej grupy odbiorców przy mniejszych kosztach, ponieważ masz już gotową treść. Teraz tylko zmiana formatu, niewielkie przeredagowanie i gotowe!

Idealnym przykładem recyklingu treści jest artykuł na bloga, który ponownie

można wykorzystać na kilka sposobów jako:

– post na fanpage’u,

– karuzelę lub post na Instagramie,

– temat webinaru czy live’a,

– ebooka,

– infografikę,

– mailing,

– podcast,

– wideo,

… i wiele innych - wszystko zależy od Twojej pomysłowości!


Jakie treści najlepiej nadają się do recyklingu treści?

  • treści, które cieszą się największą popularnością i zaangażowaniem odbiorców – warto kierować się statystykami i wybierać te najbardziej interesujące i angażujące,

  • materiały, które nie tracą swojej aktualności – tzw. evergreen content,

  • zapowiedzi wydarzeń czy promocje produktów – można wykorzystać materiały z poprzednich wydarzeń czy kampanii promocyjnych.

Czasem warto próbować wykorzystać także materiały, które pomimo dużej liczby odsłon nie zatrzymują odbiorców na dłużej. Zmiana formatu lub przeredagowanie treści może wpłynąć na zwiększenie zainteresowania.

Jakie są formy recyklingu treści?

  • aktualizacja lub rozwinięcie – warto zweryfikować istniejące już treści i wzbogacać je o najnowsze statystyki i badania lub rozbudowywać wspominane w nich wątki,

  • zamiana opublikowanego formatu na inne – np. stworzenie postu na Facebooku na podstawie napisanego wcześniej artykułu.


Co zyskujesz dzięki recyklingowi treści?

  • oszczędność czasu i pieniędzy – gotowa treść jest bazą do tworzenia innych formatów,

  • zwiększenie zasięgów treści – publikowanie treści w różnych formatach i na różnych kanałach pozwala dotrzeć do nowych odbiorców,

  • różnorodność formatów – zmieniając formaty uatrakcyjniasz swoje treści,

  • poprawa jakości treści poprzez stałe aktualizowanie,

  • budowa pozycji eksperta w danej dziedzinie – dzięki ciągłemu publikowaniu różnorodnych treści o konkretnej tematyce możesz umocnić swój autorytet w danej dziedzinie,

  • polepszenie widoczności w wyszukiwanych.


Przy recyklingu treści warto pamiętać, że identyczna treść publikowana w różnych kanałach niekorzystnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Każdy format rządzi się innymi prawami, dlatego wykorzystując treść ponownie należy ją odpowiednio zredagować lub nieco skrócić.


Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!







Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska


62 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page