top of page

Pierwsze kroki w social mediach. Od czego zacząć?

Social media stanowią bardzo ważny aspekt w budowaniu wizerunku firmy.

Odpowiednio prowadzony marketing internetowy pozwala zbudować pozytywne relacje z klientami. Jeżeli właśnie zakładasz firmę, lub jeśli chciałbyś zwiększyć swoją rozpoznawalność, to koniecznie zacznij korzystać z mediów społecznościowych. Jak zacząć? Zaraz się dowiesz!



1. Przede wszystkim warto określić strategię, przemyśleć co właściwie chcesz osiągnąć i wyznaczyć sobie cele, które krok po kroku będziesz realizować.

2. Określenie grupy odbiorców jest bardzo ważne. Tworząc kampanię reklamową można dokładnie określić do jakich osób ma trafić, więc warto z tej wiedzy skorzystać. Kierowanie reklamy do nieodpowiedniej grupy docelowej to nie tylko strata czasu, ale przede wszystkim pieniędzy!

3. Wybór kanałów komunikacji z klientami również jest bardzo ważny. Nie musisz korzystać ze wszystkich dostępnych mediów społecznościowych, zwłaszcza na początku wystarczy skupić na jednym lub dwóch. Jeżeli nie jesteś pewny od czego zacząć, zajrzyj do konkurencji.😊

4. Co wrzucać? To zależy od wielu czynników, między innymi Twojej grupy docelowej. Inne treści preferowane są przez młodych ludzi, nastolatków czy studentów, inne przez osoby w średnim wieku wychowujące dzieci czy prowadzące firmę. Treści i grafiki powinny nawiązywać do profilu firmy i przykuwać uwagę. Unikaj umieszczania zbyt dużej ilości tekstu, skróć przekaz do minimum.

5. Reklama w social mediach wymaga regularności. Częste publikowanie interesujących treści i interakcja z użytkownikami to podstawa. Nie jest interesujący profil, na którym publikuje się raz na miesiąc, więc jeżeli nie masz na to czasu lub do Facebooka podchodzisz jak przysłowiowy pies do jeża, to nie ma sensu. Lepiej zlecić to osobie, która się na tym zna i odpowiednio zaopiekuje się Twoim wizerunkiem w sieci.


6. Odpowiadaj na komentarze i opinie. Pozytywny feedback jest zawsze mile widziany, interakcja z odbiorcami pozwala zmniejszyć dystans i zaprezentować się z mniej formalnej strony.




Stosując się do powyższych wskazówek masz szansę zbudować rozpoznawalność swojej firmy. Prowadzenie fanpage’a w social mediach nie jest trudne, wystarczy się trochę otworzyć i nawiązać kontakt z ludźmi, bo przecież po to zostały stworzone. :)


Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!







Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska


Comments


Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page