top of page

Marketing za darmo? Czym jest marketing organiczny?

Marketing jest podstawą podczas budowania zasięgu marki. Bez wsparcia tej dziedziny może okazać się to bardzo trudne. Marketing możemy podzielić na dwa duże działania: płatne i bezpłatne. Do tych drugi zaliczamy właśnie marketing organiczny, jest to działanie, które nie wykorzystuje płatnych form dotarcia do odbiorców.


Dzięki marketingowi organicznemu nie reklamujesz swoich usług, a przyciągasz ludzi do swojej witryny. Dzieje się to za pomocą dostarczenia odbiorcom tego, czego potrzebują – bez bezpośredniego i nachalnego reklamowania się. Bazując na naturalnym dotarciu i rozprzestrzenianiu się informacji. W strategii tej chodzi o wzbudzenie zainteresowania jej ofertą w sposób jak najbardziej naturalny. Chęć zakupu produktu bądź usługi przez konsumenta ma wynikać z naturalnej potrzeby lub zainteresowania, a nie z tego, że mu ją wmówimy przy pomocy reklamy. Bez wątpienia prowadzenie działań tego typu będzie zdecydowanie trudniejsze oraz czasochłonne, wykorzystując przy tym maksimum kreatywności.




Marketing organiczny w naturalny sposób generuje ruch na Twojej stronie www – najpopularniejszymi działaniami w obszarze marketingu organicznego są m.in.:

  • artykuły publikowane na stronie www,

  • YouTube i inne platformy wideo

  • social media,

  • opinie użytkowników,

  • e-mail marketing, newslettery,

  • gościnne posty w serwisach zewnętrznych.

Do narzędzi marketingu organicznego należą m.in. SEO, PR, niepłatne działania w kanałach social media. Ta strategia bez wątpienia wymaga inwestycji w treść, oprogramowanie oraz zasoby ludzkie. Korzystając z tego tym samym inwestujesz w swój rozwój. Marketing organiczny najlepiej weryfikuje się w Internecie. W obecnych czasach należy bazować przede wszystkim na treści. Unikalnej, atrakcyjnej, rozbudowanej, merytorycznej, nieprzesyconej słowami kluczowymi, niemającej znamion zwykłej reklamy.


Marketing organiczny zdecydowanie przynosi długofalowy efekt. Jest to powolna strategia, budująca skuteczną relacje. Wszystkie z działań podjętych w ramach tego marketingu będą pracować na rzecz marki latami. Ludzie na bieżąco szukają rozwiązać bądź informacji w konkretnych dziedzinach. W związku z tym prawdopodobieństwo, iż potencjalny klient za np. rok lub dwa lata trafi na link do świetnego artykuły jest bardzo wysokie. W ten sposób marka, nie inwestując ani złotówki, ma możliwość pozyskać kolejnego klienta, czerpiąc korzyści z działań podjętych dużo wcześniej. Schemat werbunku klientów w marketingu organicznym jest inny niż w marketingu płatnym. Oznacza to, że nie kierujemy reklam bezpośrednio do prawdopodobnych odbiorców, tylko przyciągamy treściami, których szukają.


Jak każdy rodzaj marketingu ma swoje wady i zalety. Dla części kluczową wadą będzie fakt, iż marketing organiczny wymaga czasu bądź odpowiednich kompetencji. Jednakże już wcześniej udowodniliśmy, że niesie to za sobą duże korzyści w przyszłości. Przemyślane działania na pewno ułatwią rozbudowę tej strategii.


Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!







Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska

66 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page