Codziennie miliony ludzi na całym świecie korzysta z mediów społecznościowych, pełnych różnorodnych treści. Część z nich jedynie pobieżnie skanują, przy innych zatrzymują się na dłużej. Co więc sprawia, że zasięg niektórych postów jest duży, innych zaś niewielki? Czy czas publikacji ma wpływa na ich odbiór i czy na pewno jest tak ważny, jak kiedyś?
Kiedy jest najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku?
Według Sprout Social na Facebooku najlepiej publikować od poniedziałku do piątku o 15.00, zaś we wtorki o 10.00 oraz 12.00. Zgodnie z Houtsuite uniwersalnym czasem na publikację są wtorki i czwartki pomiędzy 8.00 a 12.00. Według CoSchedule w Europie najlepiej robić to między 7.00 – 10.00 w dni powszednie, szczególnie w poniedziałki i we wtorki. Do najgorszych godzin należą zaś dni powszednie po godzinie 17.00 oraz weekendy, a zwłaszcza niedziele. Wiąże się to ze zmniejszoną aktywnością odbiorców, którzy w czasie wolnym nie korzystają z mediów społecznościowych, aż tak chętnie jak w godzinach pracy.
A co z Instagramem?
Jeśli chodzi o Instagrama to według Sprout Social najlepszymi porami na publikację postów są poniedziałki o 11.00, wtorki i środki pomiędzy 10.00 a 13.00 oraz czwartki i piątki pomiędzy 10.00 a 11.00. Zgodnie z Hootsuite najlepszym czasem są środy o 11.00. Według HubSpot zaś soboty. Najbardziej niekorzystnymi porami na publikację są niedziele oraz dni powszednie po godzinie 18.00, podobnie jak w przypadku Facebooka.
Czas jest ważny, ale czy na pewno?
Wskazane powyżej godziny są opracowane na podstawie ogólnych statystyk. Jednak przy publikacji postów warto zwrócić jeszcze uwagę na kilka innych czynników. Podczas planowania publikacji w mediach społecznościowych kluczowe jest wzięcie pod uwagę grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Warto zastanowić się kiedy osoby, na których nam najbardziej zależy, najczęściej korzystają z mediów społecznościowych. Inaczej przecież korzystają z platform społecznościowych nastolatki a inaczej młode matki czy osoby starsze.
Eksperymentowanie kluczem do sukcesu?
Działając w mediach społecznościowych należy eksperymentować. Warto publikować posty w różnych porach dnia oraz tygodnia i obserwować ich odbiór. Trzeba także pamiętać, że testowanie różnorodnych rozwiązań wymaga czasu i nie można należy wyciągać wniosków z jednego czy dwóch postów. Istotne jest regularne publikowanie, lubiane przez algorytmy mediów społecznościowych. Publikowane treści powinny być interesujące i różnorodne, tak aby zaciekawić odbiorcę i zachęcić do go reakcji. Nudne i powtarzalne treści, nawet w najlepszych do tego godzinach, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Warto pamiętać także, że aktywność naszych odbiorców może zmienić się gwałtownie z powodu nieprzewidywalnych wydarzeń, dlatego stale należy weryfikować publikowane treści.
Czas publikacji postów na Facebooku i Instagramie jest istotny, ale należy pamiętać, że najważniejsze jest dobre rozpoznanie grupy docelowej i wiedza na temat tego, jak i kiedy osoby te korzystają z mediów społecznościowych. Do najlepszych godzina na publikowanie na Facebooku i Instagramie należą godziny poranne oraz popołudniowe w dni powszednie. Warto jednak eksperymentować z czasem zamieszczania postów, tak aby ustalić najkorzystniejszą dla nas porę na publikowanie. Nie można zapominać także o regularności oraz jakości publikowanych treści.
Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!
Cyfrowy strateg i badacz
Martyna Kostrzewska
Comments