top of page

Grupa niestandardowych odbiorców na Facebooku.

Grupa niestandardowych odbiorców to grupa osób, które wyraziły zainteresowanie lub weszły w interakcję z Twoją firmą i są najbardziej podatne na działania marketingowe. Grupy takie tworzone są na podstawie danych dostarczonych ze źródeł własnych (np. lista klientów, strona www) lub źródeł Facebooka (np. fanpage, formularz kontaktowy, zakup online). Brzmi skomplikowanie, ale to bardzo proste.



Aby stworzyć grupę niestandardowych odbiorców, wystarczy w Narzędziach Facebooka przejść do zakładki Odbiorcy, a następnie „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców”. Tu pojawia się kilka opcji do wyboru, które już objaśniam.





Najpierw zajmijmy się grupami tworzonymi ze źródeł własnych. Najprostszą grupą jest ta utworzona na podstawie Twojej listy klientów. Każdy użytkownik Facebooka ma profil powiązany z adresem e-mail lub numerem telefonu, więc tworząc reklamę dla grupy z tej listy, wyświetla się ona właśnie Twoim klientom. Drugą grupą są osoby przeglądające Twoją stronę www. Aby stworzyć taką grupę, niezbędne jest zainstalowanie Pixela Facebooka na Twojej stronie internetowej (więcej na ten temat przeczytasz niebawem w artykule „Co to jest Pixel Facebooka”). Wówczas możemy np. wyemitować reklamę przypominającą (dla osób, które były zainteresowane, ale nic nie kupiły), lub oferującą rabat na zakup produktu (dla osób, które jakiś czas temu dokonały u nas zakupu). Facebook segreguje odbiorców pod kątem czasu spędzonego na Twojej witrynie, więc Tworząc grupę opartą o wyświetlanie strony www, możemy ustawić zakres, np. pierwsze 25% najbardziej zainteresowanych. Podobnie możemy dotrzeć do osób korzystających z naszej aplikacji.


Źródła Facebooka zawierają znacznie więcej możliwości:

  1. Film – osoby, które obejrzały Twój film na Facebooku lub Instagramie z podziałem aktywności na czas wyświetlania filmu. Sugerujemy kierować reklamy do osób, które obejrzały min 50% materiału, oznacza to, że są wystarczająco zainteresowane, żeby złapać jakiś haczyk;😊

  2. Formularz kontaktowy – osoby, które otworzyły lub wypełniły formularz kontaktowy lub stronę z materiałem do pobrania. Warto im się przypomnieć!

  3. Materiał błyskawiczny – osoby, które otworzyły Twój materiał błyskawiczny na Facebooku lub Instagramie;

  4. Ogłoszenia na Facebooku - osoby, które podjęły interakcję z ogłoszeniami (np. zapisały lub udostępniły) na Facebooku z Twojego katalogu;

  5. Konto na Instagramie – osoby, które odwiedziły twój profil lub zobaczyły reklamę na Instagramie;

  6. Wydarzenia – osoby, które wyraziły zainteresowanie (lub kliknęły „wezmę udział”) Twoim wydarzeniem na Facebooku;

  7. Fanpage – osoby, które podjęły interakcję z Twoją stroną, np. polubiły ją;

  8. Zakupy – osoby, które dokonały (lub nie) zakupu Twojego produktu w ostatnim czasie (np. 30/60/90dni). W przypadku osób, które z jakiegoś powodu nie dokonały zakupu, często wystarczy lekki impuls do działania, aby doprowadzić do finalizacji transakcji.


Wykorzystując wiedzę o grupach niestandardowych odbiorców w Twoich kampaniach, masz dużo większe szanse na powodzenie! Tak trzymaj!




Zespół Nowe Pokolenie MK proponuje Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!







Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska

47 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page