Czy warto reklamować się na Facebooku?🤔

Jak wynika z najnowszego opublikowanego raportu w lipcu 2022 roku Facebook miał 2,93 mld aktywnych użytkowników miesięcznie, stanowiąc najbardziej aktywną platformę wśród mediów społecznościowych na świecie. Oznacza to, że około 37% wszystkich ludzi na Ziemi regularnie korzysta z Facebooka. Serwis Zuckerberga ogranicza korzystanie ze swojej platformy do osób w wieku 13 lat i starszych, dlatego wskaźnik „kwalifikującego się” użytkownika Facebooka prawdopodobnie będzie nawet wyższy niż te sugerowane liczby.[1]


Jak to wygląda w Polsce?


Dane opublikowane przez Metę wskazują, że Facebook miał 17,65 mln użytkowników w Polsce na początku 2022 roku. Oznacza to, że zasięg reklamowy Facebooka w Polsce wynosił 46,7% całej populacji. Dla dodatkowego kontekstu zasięg reklamowy Facebooka w Polsce w styczniu 2022 roku (bez względu na wiek) wyniósł 53,7% lokalnej bazy internautów.[2]


To ogromna liczba ludzi zgromadzonych w jednym miejscu! Jeśli więc chcesz wykorzystać Facebooka do dotarcia do szerszego grona odbiorców, generowania nowych leadów i konwersji większej liczby klientów to reklamy na Facebooku są idealnym rozwiązaniem.


Znaczenie marketingu społecznościowego rośnie wśród dużych, znanych marek, ale małe, lokalne firmy dopiero uczą się korzystać z tego medium.


A co jeśli powiem Ci, że ponad połowa polskich przedsiębiorstw nie reklamuje się przy użyciu mediów społecznościowych?!


Zwróć uwagę na wykres poniżej 😱👇


źródło: GUS 2021 r. https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5497/2/11/1/spoleczenstwo_informacyjne_w_polsce_w_2021_r..pdf


Social media pełnią kluczowe zadania na każdym etapie naszego kontaktu z klientami, a ich siła polega na dwukierunkowej komunikacji, czyli dialogu. Media społecznościowe zmieniają się bardzo szybko, i dlatego warto w tym zakresie słuchać specjalistów.


A więc czy warto reklamować się na Facebooku? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie! Ponad połowa polskich przedsiębiorstw nie reklamuje się przy użyciu Facebooka, a to oznacza, że masz szansę dotrzeć do swoich klientów przy niskim budżecie.


Z myślą o przedsiębiorcach pragnących rozpocząć swoją przygodę z social mediami Zespół Nowe Pokolenie MK proponuje Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!

https://www.nowepokolenie-mk.pl/darmowa-konsultacja


Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska

[1] źródło: DataReportal - Essential Facebook statistics and trends for 2022

https://datareportal.com/essential-facebook-stats [2] źródło: DataReportal – Digital 2022: Poland

https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

53 wyświetlenia0 komentarzy
Agencja Marketingowa Szczecin