top of page
Zdjęcie autoraMartyna Kostrzewska

Co to jest Pixel Facebooka?

Kojarzysz takie momenty, gdy szukasz czegoś w Internecie, a potem prześladują Cię reklamy z tymi produktami? Nie, to wcale nie podsłuch! Tak działa Pixel Facebooka. Podstawowe narzędzie analityczne, bez którego reklama na Facebooku jest o połowę mniej skuteczna.





Czym właściwie jest Pixel Facebooka?


Jeśli słysząc pixel myślisz o zdjęciu ze słabą rozdzielczością (tzw. Pixeloza), to w tym wypadku jesteś w błędzie. Pixel facebooka to krótki fragment kodu HTML, który umieszczony na stronie internetowej pozwala śledzić wszystkie odwiedzające osoby. Zbiera informacje o użytkownikach, sprawdza m.in. co przeglądają, czy dodają coś do koszyka, czy coś kupili lub czy nie zrobili niczego. Osoby te dzielone są i zapisywane w różnych grupach (zależnie od tego jakiej aktywności na stronie dokonali). Bazując na tych informacjach, możemy stworzyć reklamę skierowaną oddzielnie do każdej grupy, a więc o wiele bardziej skuteczną.


Skąd się bierze?


Pixel jest indywidualny dla każdego firmowego fanpage’a na Facebooku i można go stworzyć korzystając z konta reklamowego (menadżer zdarzeń). Po wygenerowaniu kodu, należy zainstalować go na swojej stronie internetowej bezpośrednio (edytując kod HTML) lub skorzystać z automatycznego powiązania z partnerską platformą tj. Wordpress, Wix czy Woocomerce. Facebook krok po kroku prowadzi Cię przez tą procedurę, więc spokojnie dasz radę. Jeżeli nie, cóż, jesteśmy chętni do pomocy, w końcu to nasza specjalność!



Jak można go wykorzystać?


Jest wiele możliwości. Zakładając, że prowadzisz internetową księgarnię, podam dwa proste przykłady. Osoba X weszła do Twojego sklepu, dość gruntownie przejrzała ofertę, dodała produkt do koszyka, ale wyszła bez dokonania zakupu. Takie zachowanie oznacza prawdopodobnie, że osoba x nie jest do końca zdecydowana. Warto więc skierować do niej reklamę przypominającą, że produkt czeka w koszyku i tym samym doprowadzić wahającego się klienta do sfinalizowania zakupu. Za drugi przykład posłuży osoba Y, która z kolei weszła do sklepu i od razu kupiła książkę. Takiej osobie można w przyszłym miesiącu (absolutnie nie wcześniej) wysłać kod rabatowy na zakup kolejnej. W ten sposób spirala sama się nakręca, a w Twojej kieszeni przyjemnie brzęczy 😊






Jak widzisz, Pixel pozwala dotrzeć o wiele skuteczniej do potencjalnych klientów. Sposobów wykorzystania tego narzędzia jest mnóstwo, ale warto zgłębić temat, by poprawić Twoje wyniki sprzedażowe!



Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!







Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska



62 wyświetlenia0 komentarzy

תגובות


Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page