top of page

Bez konta firmowego na Facebooku w roku 2023 Twoja firma nie będzie istnieć!

Prowadzenie firmowego fanpage’a to absolutny must have w obecnych czasach. Nie chodzi o chwilową modę. Profil na Facebooku stał się społeczną wizytówką, obecnie prawie każde przedsiębiorstwo go ma. Tendencja jest wzrostowa, więc jeśli się nie dostosujesz już teraz, jest ryzyko, że zostaniesz w tyle. Systematyczne dodawanie postów i interakcje z odbiorcami, znacząco wpływa na liczbę klientów i zyski firmy. Jeżeli nie masz czasu, są firmy, które zrobią to za Ciebie profesjonalnie.


Firma obecna i regularnie udzielająca się na Facebooku jest bardzo dobrze postrzegana, widać, że dba o pozytywny wizerunek w sieci. Prezentowanie swojej marki w przystępny sposób, np. pokazywanie urywków pracy „od kuchni” zmniejsza dystans między przedsiębiorstwem, a klientem i wzbudza ich zaufanie, co przekłada się na większą skłonność do zakupu teraz lub w przyszłości. Ponadto znacznie ułatwia kontakt, napisanie komentarza lub wiadomości na Messengerze jest zdecydowanie przyjemniejsze niż pisanie maili. Ten proces bliższego poznawania się działa w obie strony. Z jednej, oddajesz cząstkę swojej prywatności, z drugiej, poznajesz potrzeby i preferencje twoich odbiorców (sytuacja typu win-win, obie strony odnoszą korzyści). Dzięki algorytmom, stworzonym przed tęgie głowy, masz wgląd do statystyk, które dają szczegółowe informacje na temat tego, co jest najchętniej oglądane i przez kogo. Korzystając z tych informacji, masz możliwość zawężenia grupy odbiorców pod względem regionu, płci czy zainteresowań, dzięki czemu Twoja reklama nie trafia „w eter”, tylko dokładnie tam gdzie ma szansę zakiełkować. Takie personalizowanie reklam umożliwia tworzenie skutecznych ofert, które trafią do szerokiego grona odbiorców, ale co najważniejsze, do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Patrząc na ilość ludzi posiadających konto na Facebooku, grzech nie skorzystać! Działa to zdecydowanie lepiej niż tradycyjne rozdawanie ulotek, które jak powszechnie wiadomo, w większości lądują w śmietniku. Można więc powiedzieć, że przenosząc reklamę do sieci, pomagasz chronić środowisko.😉

Jeżeli już zdecydowałeś się (mam nadzieję) na założenie firmowego konta na Facebooku to musisz się nim zajmować. Tak jak z drzewkiem w ogrodzie, odpowiednia pielęgnacja i opieka wymaga cierpliwości, ale przynosi efekty w postaci owoców, a w naszym przypadku klientów. Zaniedbywanie fanpage’a, na którym nie ma żadnej aktywności lub jest ona nieregularna, to najgorsze, co możesz zrobić. Wywołuje to sceptyczne nastawienie, nieufność, pojawiają się pytania (Czy firma jeszcze funkcjonuje? Może się zamknęła? A może nie ma nic ciekawego do zaoferowania?). Zrozumiałe jest, że nie każdy ma czas na prowadzenie fanpage’a, lub też zwyczajnie nie ma do tego chęci. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w pielęgnowaniu wizerunku w social mediach, to dobrze trafiłeś, bo jestem ekspertką w tej branży.


Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!







Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska

40 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page