top of page

4 sposoby jak pozyskać nowych klientów na Facebooku.

Założenie firmowego fanpage’a na Facebooku to pierwszy krok do sukcesu, ale co zrobić, żeby wykorzystać to narzędzie do pozyskiwania nowych klientów? Przedstawiam kilka sprawdzonych sposobów:


  1. Reklama płatna na Facebooku - takie reklamy mają możliwość targetowania pod względem zainteresowań, płci, czy miejsca zamieszkania, a więc jesteś w stanie określić dokładnie do kogo mają trafić. Dzięki temu Twoja reklama nie trafia „w eter”, tylko dokładnie tam gdzie ma szansę zakiełkować. Nie zawsze taka spersonalizowana reklama wywołuje natychmiastowy skutek, często na działanie ze strony potencjalnego klienta trzeba zaczekać nawet kilka tygodni. Ale cierpliwość popłaca, jeżeli kampania jest odpowiednio prowadzona, to z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa odniesiesz sukces.

  2. Facebook lookalike , czyli grupy podobnych odbiorców. Ta opcja wymaga zgromadzonej już konkretnej bazy klientów (minimum 100), a dokładniej, potrzebne są ich adresy e-mail, a więc nie nada się w przypadku świeżo założonej firmy. Im więcej klientów, tym lepiej, bo dzięki temu algorytmy Facebooka działają skuteczniej. Analizie poddane są wszystkie informacje udostępnione na profilach Twojej grupy klientów, tj. zainteresowania, zachowania, polubione strony itd. Na ich podstawie tworzona jest grupa podobnych odbiorców, tzw. Bliźniaków behawioralnych. Genialne, prawda?

  3. Remarketing – w dużym skrócie, to kierowanie reklamy do klienta, który odwiedził stronę internetową. Czyli odwiedziłeś raz sklep z galanterią skórzaną i teraz wszędzie wyświetlają się torebki, paski, portfele i inne akcesoria. Ten sposób jest skuteczny, ponieważ trafia do osób, które już zapoznały się z marką. Aby skuteczniej namówić klienta do zakupu, można zaoferować rabat, specjalną ofertę lub darmową konsultację.

  4. Partnerstwo z uzupełniającymi firmami, czyli takimi, które mają podobną bazę klientów, ale nie są Twoją konkurencją, np. sklep z ekskluzywną galanterią skórzaną oraz firma zajmująca się renowacją skórzanej tapicerki. Oba mają podobną klientelę ludzi raczej zamożnych, lubiących elegancję i skórzane przedmioty. Sytuacja typu win-win, obie firmy reklamując się nawzajem powiększają swoje grona odbiorców, dodatkowo można skrócić etap „poznawania”, bo firmy z polecenia są bardziej godne zaufania.


Pozyskiwanie nowych klientów jest szalenie ważne nie tylko w drodze rozwoju firmy, ale też jest kwestią przetrwania w biznesie. Tak, jak świat się ciągle zmienia, tak ludzie również. Klienci przychodzą i odchodzą, zmieniają dostawców, branżę, albo szukają oszczędności. Dlatego nie warto bazować tylko na stałych klientach (których oczywiście zaniedbywać też nie wolno), ale stale poszerzać swoje grono odbiorców. Jeżeli masz z tym problem, to znam wszystkie te metody od podszewki, zajmę się tym za Ciebie.


Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!







Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska

58 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page