Wirale na Instagramie to szybkie i dość krótkie treści, które w błyskawicznym tempie zdobywają popularność i podbijają serca wielu użytkowników. Takie posty dzięki licznym udostępnieniom, komentarzom i algorytmom Instagrama trafiają do szerokiej społeczności – im większe zaangażowanie tym szerszy odbiór. W tym artykule dowiemy się, jak najlepiej utworzyć taki wiral, czym on się cechuje, oraz co zrobić, aby nasza treść trafiła do szerszego grona odbiorców.
Relacyjność
Relacyjność to podstawa do budowania silnych, autentycznych fundamentów marki oraz emocjonalnych więzi z odbiorcami. Chcąc utworzyć treść na podstawie relacyjności musimy zrozumieć potrzeby naszych odbiorców, aby im na nie odpowiedzieć i wzbudzić w nich emocje, zainteresowanie oraz chęć zaangażowania.
Podstawą relacyjności jest również autentyczność i emocjonalność – klienci cenią sobie szczerość, transparentność oraz prawdziwe i naturalne emocje, które wymalowane są na naszych twarzach. Jeśli marka potrafi wywołać śmiech, radość lub wzruszenie, to pozwala nam to na dotarcie do szerszego grona obiorców, ponieważ takie treści chce się udostępniać.
Interaktywność taka jak quizy, ankiety, wyzwania czy okienko z możliwością zadania pytania bądź napisanie coś od siebie przyczynia się do bycia aktywnym, a dodatkowo zbliżamy odbiorców do siebie i pokazujemy, że nam na nich zależy.
Wizualnie atrakcyjna treść
Niezależnie od tego, czy są to zdjęcia, grafika czy filmiki, jakość odgrywa znaczną rolę. Podstawą dobrego odbioru jest zatroszczenie się o najmniejsze szczegóły, aby odzwierciedlić profesjonalizm swojej pracy.
Kreatywność i oryginalność to klucz do sukcesu, aby treść trafiła w wiral internetowy. Ludzie lubią być zaskakiwani, więc COŚ INNEGO nie znaczy coś złego, wręcz przeciwnie – oryginalność, pomysłowość, nietypowe ujęcia, filtry, style, czy coś całkiem innowacyjnego pozwala nam się wyróżnić z tłumu i zostać zapamiętanym.
Krótkie formy wideo – na przykładzie rolek z Instagrama czy też relacji - jest to doskonałe narzędzia do tworzenia dynamicznych treści, przyciągają one uwagę widza. Szybkie tempo, ciekawe efekty wizualne oraz oryginalnie zmontowane filmiki zostają zapamiętane przez użytkowników. Jeśli filmik wyróżni się na tle innych, może być inspiracją dla innych twórców, co spowoduje większe zasięgi naszego postu.
Minimalizm i prostota potrafi się sama obronić. Takie projekty, powinny być dopracowane do perfekcji, aby przekazać najważniejsze rzeczy bez zbędnych rozpraszaczy. MNIEJ nie znaczy gorzej.
Czas publikacji
Aby zwiększyć efektywność postów oraz zaangażowanie, polubienia, udostępnienia i zasięgi należy dodać treść w odpowiednim dniu i godzinie, aby dotarła do jak najszerszego grona odbiorców.
Jeśli masz konto firmowe, bądź twórcy na Instagramie, to masz również możliwość sprawdzenia w narzędziach Instagrama, kiedy Twoi obserwujący są najbardziej aktywni na Twoim profilu, w jakich godzinach oraz jakie dni są najbardziej efektywne. Po przeanalizowaniu danych znajdujących się w Insights, należy wybrać odpowiednie dni i godziny na udostępnianie treści, wybieramy te, w których statystyki są najwyższe.
Jeśli nie posiadasz konta firmowego czy też twórcy, warto wiedzieć, że ogólne badania statystyczne pokazały nam, że najlepszym czasem na dodanie treści jest : środa i czwartek, w te dni odnotowaliśmy najlepsze wyniki aktywności na Instagramie. Jeśli chodzi o pory dnia, wyszczególniamy przede wszystkim godziny takie jak: 7:00 - 9:00 – ludzie przed pracą sprawdzają swoje telefony, 12:00 – 14:00 – przerwa obiadowa w której również użytkownicy są aktywni internetowo, 18:00 – 21:00 – wieczorny czas relaksu, użytkownicy wtedy najczęściej przeglądają Instagrama.
Popularne wyzwania i trendy
Popularne trendy czy wyzwania często są również wiralami, dzięki temu pewne treści zna większość osób, z którymi rozmawiamy. Biorąc udział w danych wyzwaniach bądź trendach, zwiększamy szanse na szybszą rozpoznawalność naszego profilu. Takie wyzwania mogą dotyczyć różnych form aktywności, takich jak taniec, muzyka, wyzwania sportowe i inne.
Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!
Cyfrowy strateg i badacz
Martyna Kostrzewska
Comments