top of page
Zdjęcie autoraMartyna Kostrzewska

Potęga TikToka w marketingu i jak możesz ją wykorzystać.

Zaktualizowano: 25 paź

TikTok jest najszybciej rozrastającą, jak i rozwijającą się aplikacją na świecie, aktualnie posiada ona ponad 1,6 miliarda użytkowników, z czego 1,1 miliarda aktywnie korzysta z niej w jednym miesiącu. W porównaniu do Facebooka i Instagrama, którym zebranie podobnej ilości odbiorców zajęło blisko 8 lat, TikTok to fenomen, gdyż udało mu się to zrobić w zaledwie 4 lata od jego oficjalnego wypuszczenia.

Wiele osób uważa TikTok za mało wartościową platformę społecznościową z uwagi na treści jakie się tam pojawiają oraz fakt, że korzysta z niej dużo młodych ludzi, jednak nie można jej odmówić tego jaką potęgą się stała. W tym artykule dowiesz się w jaki sposób możesz wykorzystać potęgę marketingową TikToka dla swojego biznesu.


Czym jest TikTok marketing?


TikTok marketing jest najzwyklejszym marketingiem, który wykorzystuje ową aplikację i jej treści do promocji własnej marki, produktów lub usług. Marketing ten może zawierać różnego rodzaju taktyki, takie jak: influencer marketing, reklamy TikToka czy tworzenie organicznych, viralowych treści.


Konto TikTok biznes


Poza założeniem zwykłego konta użytkownika na TikToku istnieje również możliwość stworzenia lub przełączenia się na konto biznesowe. Konto biznesowe jest darmowe i daje wiele nowych opcji firmie, można dzięki niemu sprawdzić różne dane analityczne o followersach oraz o tym jak radzą sobie udostępnione filmiki. Daje również możliwość tworzenia reklam, automatyzowania odpowiadania na wiadomości itp. Innym plusem tego konta jest to, że nałożone jest na nie ograniczenie, które uniemożliwia wykorzystywanie copyrightowej muzyki, aby przez przypadek nie mieć z tym problemów.


Influencer marketing na TikToku

Nieodłączną częścią TikToka są influencerzy, którzy potrafią wywrzeć ogromny wpływ na popularność biznesu. Nie muszą być to nawet jakieś ogromne konta aby marketing osiągnął sukces – mali influencerzy, którzy dopiero zaczynają rosnąć w siłę albo są niszowi dla Twojej marki, również podbiją Twoje zasięgi na platformie. Można wykorzystać influencerów na różny sposób, np.:

  • wysłać im swój produkt – jeśli masz niski budżet ale duże zapasy produktów to możesz zawsze napisać do influencera czy nie chce darmowego produktu. W zamian wielu influencerów nagrywa filmiki z unboxingiem produktu i swoją opinią o nim, dzięki temu jest duża szansa, że ich odbiorcy zainteresują się tym produktem;

  • współpracować z influencerem przy tworzeniu treści – stwórzcie razem filmiki, które pokażą wszystkie zalety twojej firmy bądź produktu;

  • nawiązać z nim współpracę przy nowej linii produktów – jeśli posiadasz duży budżet to możesz wraz z jakimś influencerem stworzyć nową linię produktów dla Twojej marki. Oni dostaną z tego jakiś procent zarobków, a w zamian będą twarzą owego produktu i będą aktywnie promować go swojej widowni.

Reklamy TikToka


Oczywiście Twoja firma może również wykupić reklamy na TikToku, które przybierają różne formy. Istnieje 5 rodzajów reklam na TikToku:

  • In-Feed Ads – działają one tak samo jak reklamy, które widzisz pomiędzy „stories” na Instagramie, czyli jeśli użytkownik przegląda swój „feed” wtedy może pojawić mu się Twoja reklama. Najlepszą częścią tych reklam jest to, że możesz sprawić aby wyglądały jak zwykłe treści, które widzi na co dzień odbiorca TikToka. Ale mogą również przypominać reklamy z billboardów czy reklamy telewizyjne.

  • Brand Takeovers – są to reklamy, które wyświetlają się użytkownikowi tylko raz dziennie od razu po uruchomieniu aplikacji oraz trwają jedynie 5 sekund. Reklamy te są bardzo drogie, ale trafiają do ogromnej ilości użytkowników TikToka.

  • TopViews – podobnie jak reklamy brand takeover, one również wyświetlają się zaraz po odpaleniu aplikacji jednak mogą trwać od 5 do 60 sekund.

  • Branded Hashtag Challenges – są to reklamy w formie wyzwania, pojawiają się one na stronie „Odkryj” TikToka. Kiedy użytkownik kliknie w hasztag zostanie przeniesiony do strony firmy, na której znajdują się: informacje o wyzwaniu, link do strony firmy oraz treści stworzone przez innych użytkowników TikToka. Niestety reklamy te są bardzo drogie, za sześciodniowy challenge trzeba zapłacić 150 000 dolarów.

  • Branded Effects – jest to reklama w formie nakładki/efektu/filtra, który użytkownicy mogą wykorzystać w swoich filmikach. Tak samo jak brandowe wyzwania są one bardzo efektywne przez to, że skłaniają użytkowników do wzięcia w nich udziału.

Tworzenie własnych treści

Oczywiście nie ma jednego przepisu na treści, które będą osiągać ogromne sukcesy i przyciągać wielu nowych klientów do firmy, ale istnieje kilka zasad, które warto przestrzegać.

  • Twoje filmiki powinny wyglądać dobrze – wydaje się to oczywiste ale im lepszą jakość obrazu i dźwięku masz tym bardziej będzie on sprawiał przyjemność Twoim odbiorcom.

  • Filmiki typy „How to” oraz tutoriale są zawsze popularne – ludzie lubią mieć edukacyjne treści w swoim feedzie, dlatego twórz filmiki, które będą dobrze przedstawiać Twoją ekspertyzę.

  • Używaj hasztagów – dzięki nim użytkownicy w łatwy sposób odnajdą Twoje treści oraz Twoją markę za pomocą wyszukiwania, dodatkowo pomoże to samej aplikacja polecać Twoje treści zainteresowanym tym tematem odbiorcom.

  • Rób livestreamy – w ten sposób będziesz miał szansę na komunikację w czasie rzeczywistym ze swoimi followersami.

  • Duety – staraj się robić duety z innymi twórcami na TikToku, dzięki temu możesz trafić do ich odbiorców, a nawet może wyniknąć z tego jakaś ciekawa współpraca.


Tych kilka rad powinno pomóc Ci w prowadzeniu strategii marketingowej na TikToku, zdobyciu nowych obserwatorów, jak i klientów. Dlatego już teraz stwórz konto na TikToku i zdobądź nowe okazje, które zaoferuje Ci ta platforma.


Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!











Cyfrowy strateg i badacz

Martyna Kostrzewska


50 wyświetleń0 komentarzy

Comments


Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page