Zapewne zdarzyło Ci się usłyszeć ostatnimi czasy o sztucznej inteligencji lub o Chacie GPT, które to od ubiegłego roku stały się bardzo popularnym tematem. W obecnych czasach wszystkim zależy na czasie, wydajności oraz możliwości jak najlepszej personalizacji treści, a AI jest idealną odpowiedzią na te wymagania. Coraz to więcej marek wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoim marketingu z racji tego, że jest to wielkie ułatwienie i zaoszczędzenie czasu. Zobacz jak AI może pomóc Ci w marketingu.
Czym jest AI oraz AI marketing?
AI czyli skrót od artificial intelligence, znany nam również pod nazwą sztuczna inteligencja, jest symulacją ludzkiej inteligencji, która umożliwia komputerom oraz innym maszynom przetwarzanie i analizowanie informacji. Natomiast AI marketing posługuje się sztuczną inteligencją oraz wszelakimi technologiami związanymi z uczeniem maszynowym. Korzystanie ze sztucznej inteligencji w marketingu pomaga zbierać informacje o klientach, na których podstawie można stworzyć lepsze i bardziej dopasowane treści, a codzienne małe zadania będą mogły zostać zautomatyzowane.
Wykorzystanie AI w marketingu
Sztuczna inteligencja ma wiele zastosowań w marketingu ze względu na swoją elastyczność, oto kilka przykładów jak Ty możesz z niej korzystać!
Personalizacja treści
Personalizowanie treści z pomocą sztucznej inteligencji jest najczęstszym jej wykorzystaniem. Oznacza to, że AI może zmieniać doświadczenie użytkownika z Twoją stroną i treściami na podstawie tego co on robi w Internecie. Dzięki temu zabiegowi Twoja strona Internetowa, posty na mediach społecznościowych i maile będę dopasowane do każdego klienta.
Analiza danych
Kolejnym popularnym wykorzystaniem AI w marketingu jest analiza danych. Sztuczna inteligencja jest w stanie zbierać i przesiewać ogromne ilości danych z Twojej strony Internetowej oraz wszystkich profili w mediach społecznościowych. Zbiera takie dane jak: wskaźniki zaangażowania, zakupy, czas spędzony na stronie, otworzone podstrony itp. Następnie zdobyte informacje mogą zostać wykorzystane w strategii marketingowej oraz kampaniach reklamowych.
Generowanie treści
Sztuczna inteligencja umożliwia również generowanie wszelakich treści, od prostych grafik po nawet skomplikowane teksty. Idealnym narzędziem do generowania treści tekstowych jest Chat GPT, może on Ci pomóc w wygenerowaniu treści mailów, postów czy artykułów lub samych pomysłów na nie. Istnieje również wiele narzędzi, które pozwolą Ci wygenerować proste grafiki, które będziesz mógł wykorzystać w swoich postach lub na stronie.
Chatbot
Chatboty wykorzystywane są już od lat i jest to jedne z pierwszych zastosowań sztucznej inteligencji. Dzięki swojemu przetwarzaniu naturalnego języka są w stanie szybko rozwiązywać nie skomplikowane problemy klientów, mogą odpowiadać na najczęściej zadawane przez nich pytania oraz wysyłać różne komunikaty np. o nowych postach.
Automatyzacja powtarzających się zadań
Zadania, które codziennie muszą być powtarzane dla nikogo nie są przyjemne, zabierają one tylko dużo czasu i traci się na nie cenną energię. AI jest w stanie z nimi pomóc za pomocą automatyzacji. Umożliwia ona automatyczne wysyłanie maili, raportowanie, odpowiadanie na często zadawane pytania czy nawet analizowanie ankiet.
AI, jak i technologia ciągle się zmienia, na lepsze i na grosze, co również zmienia pozycję marketingu. Jest ona nie droga, a wiele narzędzi i technologii jest też darmowych w Internecie, daje ona również wiele możliwości. Jednak trzeba pamiętać, że sztuczna inteligencja ma swoje ograniczenia i na aktualnym jej poziomie nie jest w stanie ona zastąpić wszystkich Twoich zadań.
Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!
Cyfrowy strateg i badacz
Martyna Kostrzewska
Comments