Strategia Lead Magnet, w dużym skrócie, polega na przyciąganiu nowych leadów, czyli danych kontaktowych do klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą Twojej firmy. Takim leadem należy się umiejętnie zaopiekować.
Oto 5 podstawowych rzeczy, które powinieneś wiedzieć:
1. Strategia typu win-win. Ty bezpłatnie oferujesz potencjalnemu klientowi jakąś wartość, a on w zamian zostawia do siebie kontakt (np. adres e-mail). Obie strony korzystają na tej transakcji. Klient otrzymuje wiedzę lub narzędzie potrzebne do realizacji jego celu, Ty otrzymujesz kontakt do osoby, która z dużym prawdopodobieństwem może zostać Twoim klientem (o ile właściwie o niego zadbasz).
2. Przykłady najczęściej używanych Lead Magnets to ebook, darmowa konsultacja lub wysyłka, rabat czy limitowany dostęp do webinaru. Każdy z nich oferuje coś wartościowego: w ebooku i webinarze dzielimy się profesjonalną wiedzą, podczas darmowej konsultacji dajemy swój cenny czas, rabat i darmowa wysyłka pozwala klientowi zaoszczędzić pieniądze. A wszystko to zupełnie za darmo (chyba, że uznać zostawienie kontaktu za opłatę).
3. Jeżeli Twój Lead Magnet jest gotowy, należy go odpowiednio wypromować. Najlepiej stworzyć do tego celu stronę landing page i udostępnić link w kanałach social media, tj. Facebook, Twitter czy Instagram. W jaki sposób to zrobić? Podaję najbardziej skuteczne przykłady promocji:
biografia - to jedna z pierwszych rzeczy widzianych przez potencjalnego obserwującego (Instagram, Twitter),
zakładka subskrypcji e-mail – możliwe przy min. 10 tys. Obserwujących (Facebook),
zdjęcie w tle – ciężko je przeoczyć (Facebook),
przypięcie do góry strony (Facebook, Twitter),
płatne reklamy (Facebook, Instagram),
stories (Instagram, Facebook).
4. Sekret dobrego leada to stworzyć go tak, żeby klient widział, że warto się złowić. Zadbaj o odpowiednią przynętę, dostarczaj materiał najwyższej jakości, który daje natychmiastowe rozwiązanie problemu. Aby pozytywnie zaskoczyć odbiorcę, warto dać trochę więcej niż widać w ofercie, nigdy odwrotnie. Po otrzymaniu danych kontaktowych odpowiednio o nie zadbaj. To, że klient zostawił do siebie maila, nie oznacza jeszcze, że dokona zakupu. Korzystaj mądrze!
5. Jeżeli zależy Ci na skuteczności strategii, unikaj najczęściej popełnianych błędów:
brak odpowiedniej promocji,
brak rozwiązania problemu,
udostępnianie treści niezwiązanych z Twoją branżą lub nieaktualnych,
zbyt dużo treści lub zbyt skomplikowany język.
Strategia lead magnet jest jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania nowych klientów. Wymaga nieco więcej wysiłku niż zwykła reklama, ale przynosi zdecydowanie bardziej wymierne efekty. Narzędzi i sposobów do wdrożenia lead magnet w życie jest wiele, to, w jaki sposób je wykorzystasz, zależy wyłącznie od Ciebie!
Jeszcze więcej o strategii Lead Magnet przeczytasz w moim darmowym poradniku, który możesz pobrać po wypełnieniu formularza na stronie. 😉
Cyfrowy strateg i badacz
Martyna Kostrzewska
Comments