4 rady jak możesz zwiększyć widoczność swoich postów na Facebooku!
Twoje posty docierają do niewielkiej liczby odbiorców? Nie martw się, nie jesteś z tym sam! To typowa sytuacja, z którą mierzy się wielu przedsiębiorców. Już od lat Facebook chce, abyśmy inwestowali swój budżet w reklamy. Facebook bez wątpieni zwęża zasięgi postów, co wiąże się z coraz trudniejszym przebiciem do odpowiedniego grona odbiorców. Faktem jest, iż płatne posty mogą być wysoce opłacalne. Natomiast wciąż istnieje kilka sposobów, aby bezpłatnie zwiększyć widoczność swoich postów i w ten sposób dotrzeć do grona własnych fanów i grupy docelowej.
Promowanie firmy w sieci i dbanie o jej pozytywny wizerunek powinno być fundamentalnym priorytetem każdego właściciela biznesu, któremu zależy na ciągłym rozwoju swojego przedsiębiorstwa. Stworzenie skutecznej strategii social media to nie lada wyzwanie, ale również główny klucz do sukcesu!

O zasięgach w głównej mierze decyduje przede wszystkim atrakcyjność i popularność danego postu. Mierzona ona jest za pomocą ilości polubieni, komentarzy oraz udostępnień. Gdy zabraknie przytoczonych interakcji Facebook automatycznie zmniejsza widoczność danego wpisu. Skutkuje to brakiem możliwości dotarcia do wymarzonego grona odbiorców. Już poniżej przedstawimy metody bezpłatnego zwiększenia widoczności postów.
Pierwszym aspektem jest wzbudzenie zaangażowania. Nic tak nie wpływa na popularność fanpage’a jak wartościowa i niezastąpiona treść. Zadbaj o dobre zaprezentowanie i wzbudź ciekawość swojego odbiorcy, a przede wszystkim zachęć go do interakcji! W nienachalny sposób, udostępniaj publikowane wpisy na grupach odpowiadających przytaczanej tematyce. W tym wszystkim ważne, aby odbiorcy nie przegapili Twojej aktywności na fanpage. Przypomnij odbiorcom o zaznaczeniu opcji „otrzymuj powiadomienia” i przedstaw im korzyści, które mogą zyskać, śledząc Twój fanpage. W tworzeniu postów nie zapominaj o jednej kluczowej rzeczy „nie ilość tylko jakość”. Facebook chce pokazywać użytkownikom ciekawe treści, które sprawią, że będą spędzać na nim więcej czasu.
Kolejną kluczową radą jest tworzenie relacji bądź postów w formie wideo. Treści wideo to przyszłość! Każdy kto na bieżąco korzysta z Facebooka zauważa gwałtowny wzrost liczby wideo w ostatnich latach. Zacznij korzystać z aktualnie panujących trendów. Korzystanie z trendów wzbudza zainteresowanie użytkowników mediów społecznościowych. Dodatkowo format live również należy do bardzo popularnych. Zwróć uwagę, iż filmy na żywo są wyświetlane niemal na samej górze.

W tym wszystkim nie zapominaj, że media społecznościowe nigdy nie zasypiają. Postaraj się nawiązywać relacje poprzez przemyślany harmonogram publikacji postów. Traf do świadomości odbiorców. Pamiętaj o systematyczności i kreatywnej treści. Analizuj godziny, w których Twoi użytkownicy są najbardziej aktywni i wówczas zamieszczaj posty. Nie zapominaj, że największy zasięg osiągniesz zaraz po publikacji!
W końcowym etapie przedstawiona zostanie „zasada 80/20”. Czy słyszałeś już o niej?
Bez wątpienia jest to prawdopodobnie najistotniejszy punkt. Metoda ta zapewnia rozrywkę adresatom i tym samym zwiększa obrót pozycjonując widoczność Twoich postów. Już spieszymy z odpowiedzią o co tak właściwie w niej chodzi. Zasada jest prosta: 80% treści nie powinno dotyczyć sprzedaży. Ta część służy wyłącznie do celów rozrywkowych oraz zbudowania relacji przywiązania odbiorców do Twojej marki. Jeśli 80 proc. postów będzie dobrze przyjęta przez użytkowników i algorytm to zauważy, pozytywnie przyjęte zostaną także pozostałe posty, które będą skłaniać potencjalnych klientów do działania. Pozostałe 20% treści, nie więcej powinno służyć do promowania sprzedaży. Zapamiętaj fakt, iż Facebook jest platformą głównie społecznościową.
Pielęgnuj relacje i twórz przemyślany kontent, aby zwiększyć widoczność swoich postów!
Proponuję Ci bezpłatną 30-minutową konsultację strategiczną. Nie zmarnuj szansy, zapisz się na poradę i rozkręć swój biznes w Internecie!
https://www.nowepokolenie-mk.pl/darmowa-konsultacja

Cyfrowy strateg i badacz
Martyna Kostrzewska